VOL 4, NO 1 (2017): SPRING (APRIL)
AZ IFJÚSÁGÜGY MINT TÖBB DISZCIPLÍNÁRA ÉPÜLŐ TERÜLET
THE YOUTH WORKER TRAINING AS A RESEARCH AREA WITH ORIENTATION OF MORE DISCIPLINES
Abstract
A munkában az ifjúságügy – mint a fiatalokkal való multidiszciplináris kereteken nyugvó foglalkozás – elsődleges diszciplináris környezete kerül górcső alá, így bemutatjuk a neveléstudományi, a szociológiai, politológiai és szociális munka kapcsolatokat.
In this paper we try to show the disciplinar network of youth affairs, especially the primary links: the contacts with education, sociology, political science and social work.
Keywords
Kulcsszavak: ifjúságügy, ifjúságsegítés, ifjúsági munka, diszciplínák,
Keywords: youth affairs, youth work, disciplines,
References
[1] | BURAWOY, Michael (2006): Közérdekű szociológiát!, Replika 54-55. szám |
[2] | CAPLAN, Gerald, GRUNEBAUM, (1987): Az elsődleges megelőzés perspektívái, in: GEREVICH, József. (szerk.):Az elsődleges megelőzés perspektívái. Három tanulmány. Az Alkoholizmus Elleni Állami Bizottság Drogprogramja,Drogproblémák Nr 2., Budapest |
[3] | CSOBÁNKA, Zsuzsa. (é.n.): Kortárs irodalom a magyarórán, doktori disszertáció, kézirat |
[4] | FRIEDMAN, G. (1971): A szabadidő és a munka kielégületlensége, in: A francia szociológia, Közgazdasági és JogiKönyvkiadó, Budapest |
[5] | HUSZÁR, Ákos (2007): A tudomány: köztudomány, Megjegyzések Burawoy közszociológiai programja kapcsán,Replika 59. szám |
[6] | KOZMA, Tamás (2004): Kié az egyetem? - a felsőoktatás nevelésszociológiája, Új Mandátum Kiadó, Budapest |
[7] | KUHN, Thomas (2000): A tudományos forradalmak szerkezete, Osiris, Budapest |
[8] | MÉSZÁROS, György (2003): Techno-house szubkultúra és iskolai nevelés, Iskolakultúra 9. szám |
[9] | MILMEISTER, Marianne, WILLIAMSON, Howard (szerk) (2006): Dialogues and networks: organising exchangesbetween youth field actors, Scientiphic Éditions PHI, Luxembourg |
[10] | MÜLLER, Carsten (2000): Mi az ifjúsági munka? Első kísérlet egy elméletalkotásra, in KOZMA, Tamás., TOMASZ,Gábor. (szerk): Szociálpedagógia, Osiris, Educatio, Budapest |
[11] | NAGY, Ádám, BODOR, Tamás, DOMOKOS, Tamás, SCHÁD, László (2014): Ifjúságügy, ISZT Alapítvány,Budapest |
[12] | NATORP, Paul. (2000): Nevelés és közösség, in KOZMA, Tamás., TOMASZ, Gábor. (szerk): Szociálpedagógia,Osiris, Educatio, Budapest |
[13] | NÉMEDI, Dénes (2006) A civil társadalom és a társadalomtudományok, Megjegyzések Burawoy közszociológiaiprogramjához, Replika 54-55. szám |
[14] | NIEMEYER, Christian (2000): A weimari szociálpedagógia keletkezése és válsága, in KOZMA, Tamás., TOMASZ,Gábor. (szerk): Szociálpedagógia, Osiris, Educatio, Budapest |
[15] | PUSZTAI, Gabriella (2011): Láthatatlan kéztől a baráti kezekig, hallgatói értelmező közösségek a felsőoktatásban,ÚMK, Budapest |
[16] | SCHLIEPER, Friedrich (2000): A szociális nevelés értelme és a szociálpedagógia feladatköre, in KOZMA, Tamás.,TOMASZ, Gábor. (szerk): Szociálpedagógia, Osiris, Educatio, Budapest |
[17] | SZABÓ, Csaba. (2014): Kézikönyv a nyitott ifjúsági szolgáltatások szervezéséhez, Kecskeméti Ifjúsági Otthon -HELPI Ifjúsági Iroda és Fejlesztő Műhely, Kecskemét |
[18] | SZAPU, Magda (2002): A zűrkorszak gyermekei: mai ifjúsági csoportkultúrák, Századvég, Budapest |
[19] | TÓBIÁS, László (é.n): Szociális munka és ifjúsági munka, kézirat |
[20] | WILLIAMSON, Howard (2002): Supporting young people in Europe – principles, policy and practice, Council ofEurope Publishing, Strasbourg |
[21] | WILLIAMSON, Howard (2007): A complex but increasingly coherent journey? The emergence of „youth policy” inEurope, Youth and Policy, 95 |