Vol 10, No 2 (2023)
Table of Contents
Business and Economics
Egy viselkedésgazdaságtani kísérlet tapasztalatai a tantermi órákon és a kutatásban | |
Valociková Cyntia, Csongrádi Gyöngyi, Miskolczi Péter, Kolnhofer-Derecskei Anita https://doi.org/10.47833/2023.2.ECO.001 |
Az indiai terrorszervezetek finanszírozási tendenciái | |
Kasznár Attila https://doi.org/10.47833/2023.2.ECO.002 |
Financial Literacy among Slovakian generations | |
Adam Páldi https://doi.org/10.47833/2023.2.ECO.003 |
A promising relationship between the Visegrad cooperation and the Mashrek region | |
Márton Seidner https://doi.org/10.47833/2023.2.ECO.004 |
Borravalóadási szokások Magyarországon | |
Fenyvesi Éva, Kovácsné Székely Ilona, Polák-Weldon Réka https://doi.org/10.47833/2023.2.ECO.005 |
Az IFRS aktuális kihívásai a Zwack-Unicum példáján keresztül | |
Hajnal Zsófia, Tessényi Judit https://doi.org/10.47833/2023.2.ECO.006 |
Smart government: role of e-government in local government | |
Nur Syuhaini Abdul Wahi https://doi.org/10.47833/2023.2.ECO.007 |
Determinant factors of digital inclusion of digital divide groups: a tale of smallholder farmers of Bangladesh | |
NSheikh Mosa Shrabony, Berényi László https://doi.org/10.47833/2023.2.ECO.008 |
Validating UTAUT model for e-government adoption among employees: a pilot study | |
Nur Syuhaini Abdul Wahi and László Berényi https://doi.org/10.47833/2023.2.ECO.009 |
Arts and Humanities
The coach’s Leadership role in cooperation with athletes | |
Lukács Anikó, Gősi Zsuzsanna https://doi.org/10.47833/2023.2.ART.001 |
The case of non-industry driven apprenticeship schemes and the digitalization of their administration at the Malta College of Arts, Science and Technology (MCAST, Malta) | |
M. Montalto and C. Agius https://doi.org/10.47833/2023.2.ART.002 |
Dual higher education in Croatia: a long way to go | |
Marko Turk https://doi.org/10.47833/2023.2.ART.003 |
A hazai általános iskolás tanulók Minecraft használati szokásainak vizsgálata | |
Bősze Brigitta, Devosa Iván https://doi.org/10.47833/2023.2.ART.004 |
Practical education at universities in Poland – legal regulations and reflections | |
Edyta Halista-Telus https://doi.org/10.47833/2023.2.ART.005 |
French dual and practical training approaches | |
C. Merlo, A. Millet, I. Hernando Gil and X. Fischer https://doi.org/10.47833/2023.2.ART.006 |
Engineering
Numeric structural analysis of high complexity steel frame structures | |
Attila Piros https://doi.org/10.47833/2023.2.ENG.001 |
A nikkel-bázisú szuperötvözetek forgácsolhatósági vizsgálatainak gazdasági háttere | |
Kónya Gábor https://doi.org/10.47833/2023.2.ENG.002 |
Síkalakváltozási nyomóvizsgálat alkalmazhatósága vékony lemezek esetén | |
Szőke Dániel Gyula, Kölüs Martin László, Borbély Richárd, Béres Gábor József https://doi.org/10.47833/2023.2.ENG.003 |
Szén nanocsővel erősített reciklált PP kompozit mikroszerkezeti vizsgálata konfokális mikroszkóppal | |
Kun Krisztián, Bata Attila https://doi.org/10.47833/2023.2.ENG.004 |
A szerszáméltartamot befolyásoló tényezők nikkel-bázisú szuperötvözetek horonymarásakor | |
Kónya Gábor, Kovács Zsolt Ferenc, Takács János https://doi.org/10.47833/2023.2.ENG.005 |
Hagyományos és fémüveg transzformátorok mágnesezési karakterisztikáinak összehasonlítása | |
Kósa János Árpád, Mészáros Sándor https://doi.org/10.47833/2023.2.ENG.006 |
Mérőállomás tervezése és kivitelezése UV csövek öregedésének vizsgálatához | |
Csík Norbert, Sári Bence, Dömötör Zénó, Koszna Ferenc, Pásztor Attila https://doi.org/10.47833/2023.2.ENG.007 |
Computer science
Math-teur, a mathematical card game for (not only) fun | |
Attila Végh, Klára Kelecsényi and Éva Osztényiné Krauczi https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.001 |
Board Games in Mathematics Education: Presentation of the PDCA-based Graphic Design Process of the YETI Didactic Framework | |
Szilvia Szilágyi and Eniko Palencsár https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.002 |
Tevékenység alapú Informatika kurzusok MOOC-alapú tükrözött osztályteremi környezetben | |
Béres Ilona, Magyar Tímea, Barna Edina https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.003 |
Statisztika a statisztikáról | |
Budaházy György, Kapuszta Ágnes, Héderné Bertók Judit, Szobonya Réka https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.004 |
Hogyan segíthetnek a fizikai kísérletek kisiskolás korban a környezetvédelem és a fenntarthatóság megértésében | |
Tóth Attila, Jurík Tünde https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.005 |
Hogyan érdemes nagy tömegű adatot importálni Microsoft .NET Framework platformon? | |
Kaczur Sándor, Friedel Attila https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.006 |
Alkalmazottak életpálya modellje – Java és SQL esettanulmány az Oracle HR sémára építve | |
Kaczur Sándor, Kiss Balázs https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.007 |
Robotizációs lehetőségek a turizmusban és vendéglátásban | |
Pántya Róbert, Törcsvári Zsolt,Vidor Róbert, Mucsics F. László https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.008 |
Társadalmi hálóink - életünk sikeres szervezése a hálózatok tudománya alapján | |
Takács Anna Mária, Nemes Teréz https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.009 |
Termikus analízis egy típuspéldája és gyakorlati alkalmazása | |
Tóth Attila https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.010 |
Érzékenységvizsgálat az építészeti tervezés támogatásában | |
Vincze Nándor, Storcz Tamás Kistelegdi István, Ercsey Zsolt https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.011 |
Képfeldolgozás alapú személy-számlálás beágyazott rendszerben | |
Kovács Tamás, Pásztor Attila https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.012 |
Miért hatékony a fizikai gondolkodás – Kepler III. törvényének hat aspektusa | |
Nagy Péter https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.013 |
Using innovative devices in intermediate level of programming education | |
Éva Krisztina Szerémi, Attila Pásztor https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.014 |
Egy hidrogén-alfa naptávcső átalakításának tapasztalatai | |
Horváth Miklós, Ferenczi Béla https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.015 |
A logisztikai laborok szerepe és jelentősége a felsőoktatásban | |
Valentinyi Zoltán https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.016 |
A Covid-generáció felzárkóztatása | |
Katona János, Nagy Kem Gyula https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.017 |
Átlagok a gyakorlatban | |
Ország Adrienn, Sugár András https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.018 |
Problémamegoldás a felsőoktatásban | |
Nagy Kem Gyula, Katona János https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.019 |
Készletezési modellek oktatása GeoGebrában | |
Nagyné Csóti Beáta, Kovács Edith Alice https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.020 |
Mesterséges intelligencia adatkészletek hatékony fordítása nyílt forrású technológiák segítségével | |
Cserkó József, Pásztor Attila https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.021 |
Informatika és világ felsőoktatási alapozó tárgy oktatás-módszertani problémái az angol nyelvű képzésben | |
Lázár Edit https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.022 |
Elkerülhetetlen baleseti helyzetek kezelése az önvezető járművek által | |
Kiss Gábor, Bakucz Péter https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.023 |
Developing of NLP models by model based software developement | |
Zsolt Krutilla https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.024 |
Nem stacionárius jelek ábrázolási lehetőségeinek összehasonlítása | |
Csík Norbert https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.025 |
Személyek detektálása hőmátrix szenzorral és hierarchikus klaszterezéssel | |
Drenyovszki Rajmund, Zsupányi Krisztián https://doi.org/10.47833/2023.2.CSC.026 |
Agriculture
Malomipari gépek szerepe a búza DON-toxin csökkentésében | |
Kecskésné Nagy Eleonóra, Nagy József https://doi.org/10.47833/2023.2.AGR.001 |
Examination of vegetation indices based on multitemporal drone images | |
Berzéki Marcel, Kozma-Bognár Veronika and Berke József https://doi.org/10.47833/2023.2.AGR.002 |
A Grapler szőlőmetsző robot és a gazda modul tervei | |
Veress Gábor,Kusper Gábor, Kusper Krisztián, Barócsi Zoltán, Szemethy László, Gaál Krisztián, Szabó Balázs, Terjék Lajos, Árvai László, Vida László, Márien Szabolcs https://doi.org/10.47833/2023.2.AGR.003 |
Environmental impacts and future challenges of livestock sector in Hungary | |
Edit Hoyk, Jenő Zsolt Farkas, Irén Rita Kőszegi and Ádám Szalai https://doi.org/10.47833/2023.2.AGR.004 |
A KITE Zrt. precíziós gazdálkodási rendszere | |
Szabó Levente, Riczu Péter https://doi.org/10.47833/2023.2.AGR.005 |