Gradus
Vol 5, No 2 (2018): Autumn (November)
Table of Contents
Agriculture
| Talajtakarási módok hatásának vizsgálata a szamóca terméshozamára és gyümölcsminőségére |
PDF |
| Király Ildikó, Maczkó Márton, Palkovics András, Mihálka Virág |
1-6 |
| Dekorációs érték változása három szántóföldi efemer faj kálium műtrágyás kezelésének következtében |
PDF |
| Ecseri Károly, Honfi Péter |
7-12 |
| Újabb virágzásbiológiai megfigyelések néhány efemer vadvirág példáján |
PDF |
| Ecseri Károly, Honfi Péter |
13-18 |
| Tápanyagellátás hatása a petúnia díszítőértékére |
PDF |
| Turiné Farkas Zsuzsa, Pető Judit, Hüvely Attila |
19-24 |
| Ipari paradicsomhibridek beltartalmi értékeinek vizsgálata |
PDF |
| Tóth Horgosi Péter, Ágoston János, Tóthné Taskovics Zsuzsanna |
25-29 |
Arts and Humanities
| A zene szerepe a multikulturális nevelésben |
PDF |
| Mihály Regina |
30-56 |
| A Bleteach projektekben kidolgozott Baculit Blended tanártovábbképző kurzus megvalósításának koncepciója |
PDF |
| Szabó Ildikó |
57-66 |
| A Tel eszközök széles körű használatát akadályozó tényezők a felsőoktatásban |
PDF |
| Szabó Ildikó |
67-73 |
| Tanítóvá válási lehetőségek Székelyudvarhelyen – egykor és ma |
PDF |
| Barabási Tünde |
74-80 |
| „Mert a zene az kell!”- Zeneoktatás-kicsit másként |
PDF |
| Skultétiné Annók Ágnes |
219-226 |
Business and Economics
| Szlovákiai kis- és középvállalkozások menedzsment tanácsadásának elemzése |
PDF |
| Karácsony Péter, Ferencz Veronika, Szeiner Zsuzsanna, Stirber Tamás |
101-109 |
| A GDPR alkalmazásából adódó intézményi informatikai és jogi feladatok |
PDF |
| Miskolczi Ildikó |
110-116 |
| A családon belüli vásárlási döntési folyamatok komplex modellje |
PDF |
| Pólya Éva |
117-122 |
| A szállodai üzemeltetés minőségalapú menedzsment eszközeinek vizsgálata |
PDF |
| Dumele Diána, Mondok Anita, Kóródi Márta |
123-131 |
| Vadászturizmus Nagykőrösön |
PDF |
| Szabó Attila, Vidéki Vivien, Lengyel Attila |
132-139 |
| A Tokaj, Felső-Tisza és Nyírség kiemelt turisztikai fejlesztési térség jellemzői és lehetséges turisztikai szerepe |
PDF |
| Horvát Dominika, Bagdi Róbert |
140-145 |
| Turisztikai motiváció és életstílus összefüggései a belföldi utazási szokásokban |
PDF |
| Kalmárné Rimóczi Csilla |
146-155 |
| Egyetemi hallgatók egészségturisztikai utazási szokásainak feltárása - Különös tekintettel a motivációra és az ismeretszerzésre |
PDF |
| Savella Orsolya, Dávid Lóránt Dénes |
156-160 |
| A korrupció gazdasági modellezése |
PDF |
| Huff Endre Béla |
161-170 |
| Sikeres gazdabolt értékesítésének elemzése egy hátrányos helyzetű kistérségben |
PDF |
| Földi Kata, Török Ádám Imre |
171-177 |
Engineering
| A faiparban használt keménységvizsgálati eljárások történeti fejlődése 2. – statikus keménységvizsgálati eljárások 1915-től 1950-ig |
PDF |
| Vörös Ágnes, Németh Róbert |
178-187 |
| The Effect of Hydrogen on Steel |
PDF |
| Edit Johanyák |
188-193 |
| Fuzzy logic in automotive engineering |
PDF |
| Annamária Koncz, László Pokorádi, Zsolt Csaba Johanyák |
194-200 |
Computer Science
| Matematika és környezetismeret tárgyak integrálása elemi osztályokban a romániai tanterv tükrében |
PDF |
| Baranyai Tünde Klára |
201-206 |
| Tükrözött osztályterem módszere a gazdasági matematika oktatásban |
PDF |
| Kis Márta, Jakus Gabriella, Kovács Tamás, Magyar Tímea, Tóth-Orosz Andrea |
207-213 |
| A matematika szép, ez pedig egy nem túl szép feladat |
PDF |
| Debrenti Edith |
214-219 |
| Mobil eszközök használata az egyetemi hallgatók matematika tanulásában |
PDF |
| Korenova Lilla, Veress-Bágyi Ibolya |
220-228 |
| Rövid Betekintés a C*-algebrák K-elméletébe |
PDF |
| Kovács István Béla |
229-232 |
| Követhető-e a Kelet-ázsiai oktatási modell? |
PDF |
| Lázár Edit |
233-242 |
| Külföldi hallgatók a magyar műszaki felsőoktatásban |
PDF |
| Nagyné Kondor Rita |
243-248 |
| Valószínűségszámítási gyakorlatok előadáson |
PDF |
| Takács Anna Mária |
249-257 |
| A diferenciálszámítás alkalmazása a demográfiai statisztikában |
PDF |
| Tóth Attila, Csáky Antal |
258-263 |
| Játszva tanulás innovatív, LEGO alapú logikai készségfejlesztő foglalkozások keretében |
PDF |
| Árvai-Homolya Szilvia, Lengyelné Szilágyi Szilvia, Osváth Andrea |
264-269 |
| Okos megoldások és kiterjesztett valóság a tantermekben |
PDF |
| Dobján Tibor, Dobjánné Antal Elvira |
270-275 |
| Fizikatörténeti érdekességek Portugáliában |
PDF |
| Sebestyén Dorottya |
276-281 |
| Kaotikus attraktorok 3D-s megjelenítése |
PDF |
| Nagy Péter, Tasnádi Péter |
282-291 |
| Gondolom, hogy tudom |
PDF |
| Leitner Lászlóné |
292-297 |
| Milyen hatással van a napelem borítórétegének törése a napelem villamos karakterisztikáira? |
PDF |
| Hörömpöli Balázs, Rácz Ervin |
298-306 |
| Feleletválasztós tesztkérdéseken alapuló fizikavizsgákkal kapcsolatos tapasztalatok orvostanhallgatóknál |
PDF |
| Égerházi László, Tandori Júlia, Makra Péter, Bari Ferenc |
307-317 |
| Az SIMD architektúra bevezetése az oktatásba |
PDF |
| Pintér István |
318-324 |
| Informatikai alapozás eredményessége a Vidékfejlesztési agrármérnök (BSc) képzésben |
PDF |
| Pető István, Klárné Barta Éva, Pásztor Márta Zsuzsanna |
325-333 |
| Gazdasági informatika alapjai tárgy oktatása, tapasztalatok a BGE KKK-n |
PDF |
| Budai László |
334-342 |
| Számítógépes intelligenciával támogatott matematika oktatás |
PDF |
| Katona János |
343-347 |
| What a world is coming? GDPR, of which everyone should know |
PDF |
| Terez Nemes |
348-354 |
| Szoftver- és mérőeszköz-fejlesztés programozási ismeretek és készségek értékelésére |
PDF |
| Pap-Szigeti Róbert |
355-359 |
| A TensorFlow rendszer és a mély tanulás |
PDF |
| Buzáné Kis Piroska |
360-367 |
| Parallelotópok 3 dimenziós hiper alakzatai |
PDF |
| Végh Attila |
368-373 |
| Nemkollineáris TeraHertz-keltés gerjesztő optikai impulzusa terjedésének paraxiális hullámoptikai modellje |
PDF |
| Kőházi-Kis Ambrus |
374-380 |
| Yggdrasil: a test question editor with symbolic expression support in high-throughput multi-language education |
PDF |
| Péter Makra, László Égerházi, Ferenc Bari |
381-390 |
| Aktív tanulást támogató módszerek kihívásai a felsőoktatási informatikaoktatásban |
PDF |
| Béres Ilona, Magyar Tímea, Kis Márta, Licskó Ildikó, Nagy Mihály |
391-399 |
Copyright (c) 2025 Gradus