Vol 4, No 2 (2017): Autumn (November)
A KULTURÁLIS MARKETING ÉRTÉKELŐ ELEMZÉSE A REPTÁR SZOLNOKI REPÜLŐMÚZEUM PÉLDÁJÁN KERESZTÜL
COMPREHENSIVE ANALYSIS OF CULTURAL MARKETING IN REPTAR SZOLNOK AVIATION MUSEUM
Abstract
Jelen munkánkban egy általunk végzett primer kvantitatív kutatás eredményeibe adunk betekintést, melynek elsődleges fókusza a szolnoki RepTár múzeumba látogatók véleményének feltárására irányult. A tömegkultúra körébe sorolt múzeum közé tartozó RepTár repülőmúzeum több évtizedes múltja ellenére a 2016. év szeptemberében történt nyitásának és 21. századi jellegének (élmény- és látogatóorientált) köszönhetően 2016. évben az év turisztikai attrakciója címet nyerte el. Ennek ellenére az ott dolgozók lelkes csapata és a helyi felsőoktatási intézmény oktatói is a jövőbeli sikerek útját kutatják közösen. Ebbe enged rövid bepillantást jelen cikk, amely a további fejlesztési és látogató elégedettség növelési lehetőségeket kutató kérdőíves megkérdezés eredményei közül a fókuszul választottakat emeli ki.
-
Keywords
Kulcsszavak: kulturális marketing, múzeum marketing, RepTár Szolnok nonprofit Kft.,
Keywords: cultural marketing, museum marketing, RepTár Szolnok Nonprofit Ltd,
References
[1] | Zongor, A. Á. (2008): Az Európai Unió Kulturális politikája az elméletben és a gyakorlatban. Budapest: BudapestiCorvinus Egyetem Ph.D értekezés |
[2] | Kapitány, Á. – Kapitány G. (2009): A kultúra változása – változások kultúrája In: Antalóczy Tímea, Füstös László,Hankiss Elemér (Vész)jelzések a kultúráról Budapest: MTA PTI |
[3] | Eszenyi, M. (2001): Kultúra és tömegkultúra. In: Eszenyi, M. – Utry, A. (szerk.) A kulturális menedzser tankönyveMiskolc: Rónai Művelődési Központ 56-59 |
[4] | Gans, H. J. (1998) Népszerű kultúra és magaskultúra. In: Wessely Anna (szerk). A kultúra szociológiája Budapest:Osiris Kiadó 114-149 |
[5] | Vitányi, I. – Csejtei, M. – Bánáthi, F. Magyar társadalom értékrendje 2003-2004. MTA Politika Tudományok Intézetehttp://mta.hu/fileadmin/news/files/644/pti1.pdf (2011. 03. 26.) |
[6] | Bauer, A. – Berács, . (2006) Marketing. Budapest: Aula Kiadó |
[7] | Veres, Z. (1998): Szolgáltatásmarketing. Budapest: Műszaki Könyvkiadó |
[8] | Dinya László, Farkas Ferenc, Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán: Nonbusiness marketing és menedzsment, KJKKERSZÖV, Budapest, 2004. |