Gradus

Vol 4, No 2 (2017): Autumn (November)

 

ÉLMÉNYÍGÉRET MEGJELENÉSE A VIDÉKI ÉTTERMEK ONLINE KOMMUNIKÁCIÓJÁBAN

THE APPEARANCE OF AN EXPERIENCE PROMISE IN THE RURAL RESTAURANTS' ON-LINE COMMUNICATION


Bakos Róbertné , Kalmárné Rimóczi Csilla, Dr. Kóródi Márta, Dr. Szabó Attila

Abstract

Az internet elterjedésével lépést kell tartani a vendéglátó egységeknek is. A honlapok szerkesztése során az alap tartalmi elemek megszerkesztésén túl tanulmányunkban az élményszerűség megjelenésének hangsúlyosságát kívántuk bemutatni és elemezni. Véletlenszerűen kiválasztott melegkonyhás egységek honlapjainak elemzésével vizsgáltuk az élményhatásokat. Az online lekérdezésbe bevont 343 fő megadott élmény-szempontok alapján értékelte négyfokozatú skálán az élményígéret megjelenését az online kommunikációban. A lekérdezés eredményeit tartalmazza jelen tanulmány.

The higher level of internet use needs to be followed by the food and beverage units as well. Besides the basic contents of edited websites we intended to focus on the introduction and assessment of experience-generating contents. The experience-generating effect was analysed by examination of randomly selected full kitchen restaurants’ websites. The 343 respondents involved in an online research evaluated the provided experience-generating contents of F&B units’ websites based on a given criteria on a tetravalent scale. This study implies the key outputs of this research.


Keywords

Kulcsszavak: élmény, online kommunikáció, internet, vendéglátás,

Keywords: Experience, Online Communication, Internet, Hospitality,


References

[1] Rendszeres internethasználók aránya (2005–2016) A 16–74 éves személyek százalékában” Központi StatisztikaiHivatal. [Online]. Available: https://www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tin00091.html [Megtekintés: 02-szept-2017]
[2] Eszes István – Bányai Edit (2002): Online marketing, Akadémia Kiadó Zrt.
[3] Eszes István (2011): Digitális gazdaság, Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
[4] Bányai Edit – Novák Péter (szerk.) (2015): Online üzlet és marketing, Akadémiai Kiadó Zrt.
[5] „A legjobb éttermek” TripAdvisor Magyarország [Online]. Available: https://www.tripadvisor.co.hu/TravelersChoice-Restaurants-cFineDining-g1 [Megtekintés: 15-szept-2017]
[6] Laura Cabiedes-Miragaya (2017): Analysis of the economic structure of the eating-out sector: The case
[7] of Spain, Appetite Journal, 2017.1-13. Available: http://www.elsevier.com/locate/appetMegtekintés: 11-július-2017]
[8] Szántó Szilvia: Élménykommunikáció, élménymarketing Available:https://www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tin00091.html [Megtekintés: 16-szept-2017]
[9] Luis Carlos Torres Chavarria - Panuwat Phakdee-auksorn: Understanding international tourists' attitudes towardsstreet food in Phuket, Thailand, Tourism Management Perspectives, 2017. 66-73 Available:http://www.elsevier.com/locate/tmpMegtekintés: 15-auguszt-2017]
[10] Fogg, B. J. (2003): Persuasive Technology: Using Computers to Change What We Think and Do Amsterdam:Morgan Kaufmann Publishers.
[11] Zátori Anita (2014): Élményszemlélet a turizmusban. A turisztikai élményteremtés koncepciói. In.: Turizmus BulletinXVI. 2. 51-60.p.



Copyright (c) 2019 Gradus