Gradus

VOL 3, NO 2 (2016): AUTUMN (NOVEMBER)

 

MAGYARORSZÁGI SZÁLLÁSADÓK ONLINE AKTIVITÁSA

ONLINE ACTIVITY OF HUNGARIAN ACCOMMODATION PROVIDERS


Csendes István, Kis Gergely

Abstract

Jelen tanulmányunkban bemutatjuk a magyarországi szállásadó vállalkozások online felkészültségét felmérő empirikus kutatások eredményeit: a piac alapvető működési modelljét illetve a magyarországi szállásadók online aktivitását.

Present study shows the results of empirical researches concerning Hungarian accommodation providers’ online readiness, particularly: basic operating model of the market, and online activity of these Hungarian ventures.


Keywords

Kulcsszavak: szálláshely-szolgáltatás, hotelek, online, empirikus kutatás,

Keywords: accommodation-service, hotels, online, empirical research,


References

[1] Árva László – Sipos Zoltán (2012): A posztmodern marketing elvei és gyakorlata a turizmus piacán - Mátrix és turizmus.Vezetéstudomány, (43. évf.) 6. sz. 14-24. oldal.
[2] Law, R. – Buhalis, D. (2008): Progress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after theInternet – The state of eTourism research. Tourism Management 29, pp. 609–623.
[3] Sziva Ivett – Nemeslaki András (2012): Utazás E-világban, Versenyképesség és internet a turisztikai piacon. (megjelenés alatt:Akadémia Kiadó).
[4] Holloway, J.C. (2002): Marketing in Tourism. Pearson Education.
[5] Westholm, H. et al. (2002): Pan-European current best practice in service delivery. PRISMA (Providing Innovative ServiceModels and Assessment), IST.
[6] Butler, R. et al. (2004): The Perception of Small and Medium Sized Tourism Accommodation Providers on the Impacts of theTour Operators „Power in Eastern Mediterranean”. Tourism Management, 25(2), pp. 151-170.
[7] eNET (2013): A szállásfoglalás csaknem fele interneten történik. Internetes hivatkozás: http://www.enet.hu/hirek/a-szallasfoglalas-csaknem-fele-interneten-tortenik/?lang=hu letöltve: 2014. február 27.
[8] Szallas.hu (2014) 2014-re 6 százalékos bővülést prognosztizál a Szallas.hu.
[9] KSH (2015a): Turizmus és Vendéglátás, 2014. 2015. július. Központi Statisztikai Hivatal, Budapest.
[10] KSH (2015b): Gyorstájékoztató, Kereskedelmi szálláshelyek forgalma. 2015. július. Központi Statisztikai Hivatal, Budapest.
[11] KSH (2014): Kereskedelmi szálláshelyek forgalma, 2013. december. Központi Statisztikai Hivatal, Budapest.
[12] KSH (2013b): Kereskedelmi szálláshelyek forgalma, 2012. december. Központi Statisztikai Hivatal, Budapest.
[13] Nemeslaki András (2012): Vállalati internetstratégia. Akadémiai Kiadó, Budapest.
[14] Internetes hivatkozás: https://pr.szallas.hu/?p=1048 letöltve: 2014. február 28.
[15] KSH (2013a): Jelentés a turizmus 2012. évi teljesítményéről. Központi Statisztikai Hivatal, Budapest.



Copyright (c) 2019 Gradus