Gradus

VOL 3, NO 1 (2016): SPRING (APRIL)

 

Irodalomterápia a pedagógusképzésben


Senkei-Kis Zoltán

Abstract

Nagyon fontos az irodalomterápia módszerének megismertetése a jövő pedagógusaival, mely színesebbé, érdekesebbé teszi az irodalomtanítást, és általa jobban megérthetik az egyes korcsoportok problémáit. Az irodalomterápia a pedagógusok személyiségének megújításához is az egyik leghasznosabb módszer.

It is important that teachers know and use the method of literature therapy, because with its help they can make the literature lessons more exciting and motivating, and they can understand the students’ problems better. On the other hand literature therapy is a useful method to develop the teachers’ personality, as well.


Keywords

Kulcsszavak: irodalomterápia, pedagógusképzés, csoportmódszer, csoportvezető, személyiségfejlődés,

Keywords: literature therapy, teachers’ eduation, group work, group leader, personality development,


References

[1] Doll, Beth-Doll, Carol: Fiatalok biblioterápiája: könyvtárosok és mentálhigiénés szakemberek együttműködése. Bp.:Könyvtári Intézet, 2011.
[2] Fábián Edit: Az olvasás lelki folymatai: biblioterápia. [Szakdolgozat]. Baja, 2005.
[3] Lack, Clara Richardson: Can bibliotherapy go public? Collection Building, 1985. 7. évf. 1. sz. p.27-32.
[4] Pardeck, John T.: Child abuse and neglect: theory, research, and practice. New York: Gordon and Breach, 1989.
[5] Spache, George D.: Using books to help solve children’s problems. In: Bibliotherapy Sourcebook. (Szerk. Rhea JoyceRubin.) Phoenix, 1987. p.240-50.
[6] Bump, J.: Innovative bibliotherapy approaches to substance abuse education. In: Arts in Psychoterapy.1990. 7. p.355-362.
[7] Mohai Katalin: Procedurális tanulási nehézségek fejlődési diszlexiában. In: Gyógypedagógiai Szemle. 2009. január-március. p.14.
[8] Herbert, T. P.: Meeting the affective needs of bright boys through bibliotherapy. In: Roeper Review. 1991. 13. Junep.207-212.
[9] Doll, Beth-Doll, Carol: Fiatalok biblioterápiája: könyvtárosok és mentálhigiénés szakemberek együttműködése. Bp.:Könyvtári Intézet, 2011.
[10] Emőd Teréz: Biblioterápia és nevelés. In: Könyv és Nevelés, 2013/3



Copyright (c) 2019 Gradus