Gradus

VOL 2, NO 2 (2015): AUTUMN (NOVEMBER)

 

Zéró kibocsátású jármű - MegaLux - tervezése


Fodor Antal, Bagány Mihály, Kutasi Zoltán, López Pérez David

Abstract

Ebben a munkában összefoglaljuk a World Solar Challenge ausztráliai versenyre épített napelemes jármű tervezésének főbb momentumait. Ezt egyben egy cikksorozat indítójának is szánjunk. A világon egyre inkább előtérbe helyeződik a részben vagy egészében elektromos hajtásláncok fejlesztése. A jármű készítésének előzményeként megalkottuk a Megaméter energiatakarékos benzinmotoros járművet, ami jelenleg a világ második legkisebb fogyasztású járműve. Ezen az alapon indulva elkezdtük a Zéró kibocsátású járműfejlesztés összetett feladatát. Most a tervezési fázisok néhány állomását mutatjuk be.

The aim of this paper is to summarize the main design steps of the Solar Electric Vehicle, which was built for the Australian World Solar Challenge. Our intention is to introduce the first article of a series. On the world highlights the development of semi or fully electric powertrain. As a prelude micro fuel efficient prototype car within a couple of years was built at Student Workshop of Kecskemét College Faculty of GAMF. Currently it is the second lowest consumption car on the world. This was an excellent basis for developing zero-emission car. As it was a very complex task, we are going to introduce the main design phases.


Keywords

Kulcsszavak: napenergia, káros anyag kibocsátás, elektromos hajtás, aerodinamika, kompozit

Keywords: Solar Energy, Emission, Electric drive, Aerodynamic, Composite


References

[1] Bagány Mihály: Műszaki áramlástan KF GAMFK jegyzet, Kecskemét, 2009.
[2] http://www.bom.gov.au/ 2015.04.09
[3] Fodor Antal - Boza Pál: Csőszerű bepattanó kötések vizsgálata végeselemes módszer alkalmazásával GAMF közleményei 2009 XXIII. Kecskemét 2009 pp. 49.
[4] Fodor A.: Reverse Engineering a numerikus áramlás-szimuláció szolgálatában. Kecskeméti Főiskola, Factory Automation (konferencia kiadvány) 2010.
[5] V.Raja, K.J.Fernandes,Reverse Engineering. Springer Verlag, 2008., ISBN 978-1-84628-855-5
[6] ] Kodácsy János, Fodor Antal, A Reverse Enineering ipari alkalmazásának lehetőségei Gépgyártás XLVIII. évfolyam 2008/3. pp.100.
[7] Erdogan Madenci, Ibrahim Guven.: The finite element metod and applications in engineering using ANSYS® The University of Arizona Springer ISBN-10: 0-387-28289-0
[8] López Pérez, David, Estudio de la eficiencia y comportamiento de un prototipo para la shell eco-marathon, Pages 50-105
[9] William F. Milliken, Douglas L. Milliken, Race Car Vehicle Dynamics
[10] Santin, J. J.: The world’s most fuel efficient vehicle. VDF Hochschulverlag AG an der ETH, Zürich, 2007.
[11] http://www.grm-systems.cz/en/carbon-reinforcements 2014.09.10.



Copyright (c) 2024 Gradus